Penyelaras ialah pihak bebas yang dilantik oleh syarikat insurans untuk menyiasat kerosakan hartanah atau kecederaan diri untuk menentukan jumlah pembayaran tuntutan. Mereka boleh menemu bual penuntut dan saksi, memeriksa hartanah, mengumpul maklumat, dan menjalankan penyelidikan tambahan.
Artikel dalam seksyen ini
- Saya membeli perlindungan kandungan sahaja, bolehkah saya meminta nota pembatalan?
- Bolehkah saya menambah/ mengurangkan jumlah diinsuranskan semasa pembaharuan?
- Bolehkah saya menambah atau mengalih keluar perlindungan tambahan saya semasa pembaharuan?
- Bolehkah saya menuntut kerugian atau kerosakan akibat kecurian (termasuk pecah masuk secara paksa dan tidak paksa)?
- Bolehkah saya menuntut kerugian atau kerosakan akibat ribut (termasuk kerugian/ kerosakan pada pemasangan elektrik seperti pintu pagar automatik, CCTV/sistem penggera, dan lain-lain)?
- Sekiranya saya membeli polisi SafeHome yang melindungi kandungan saya, bagaimanakah saya membuat tuntutan jika saya tidak mempunyai resit sebelumnya?
- Bolehkah saya membatalkan polisi saya?
- Apakah yang perlu saya lakukan jika terdapat perubahan pada butiran peribadi saya?
- Bolehkah saya masih meminta nota pembatalan daripada AIA jika saya tidak memilihnya semasa permohonan saya?
- Bolehkah saya meminta untuk menambah perlindungan tambahan pada pertengahan penggal selepas polisi SafeHome saya dikeluarkan?