Anda mungkin tidak boleh log masuk oleh kerana sebab yang berikut:
1. AKAUN DISEKAT
Akaun and telah disekat kerana cubaan PIN yang salah atau terlupa PIN 6 angka. Untuk keterangan lebih lanjut sila rujuk sini.
2. PENUKARAN NOMBOR TELEFON BIMBIT BAHARU atau AKAUN DORMAN
- AKAUN YANG TELAH DISAHKAN : Anda boleh mendapatkan semula akses ke akaun anda dengan mengemukakan permohonan melalui borang web kami di www.touchngo.com.my dan pilih "Hubungi Kami" di bawah Touch 'N Go eWallet, cari “Tulis kepada Kami” dan klik careline-webform. Sila pilih "Kemaskini Nombor Telefon pada kotak “jenis bantuan”.
- AKAUN YANG MASIH BELUM DISAHKAN : Anda boleh mendapatkan akses semula ke akaun Touch 'n Go eWallet anda dengan mengikuti langkah Pemulihan Akaun menggunakan alamat e-mel yang berdaftar. Untuk memahami bagaimana proses ini berfungsi, kami mencadangkan untuk menonton video pendek disini.
3. PERANTI TIDAK SERASI
Pastikan anda tidak menggunakan peranti yang telah dijailbreak atau diroot. Untuk keterangan lebih lanjut sila rujuk disini.
4. INTERNET CONNECTION atau TETAPAN PERANTI
- Buka pelayar laman sesawang dan cuba akses ke google.com
- Jika laman sesawang itu tidak tertera, sambungan internet anda menyumbang kepada masalah ini.
- Kemaskini aplikasi Touch 'n Go eWallet ke versi terkini
- “Uninstall” dan “install” semula aplikasi Touch n Go eWallet.
- Kosongkan Cache/Data / Penyimpanan (istilahnya berbeza di antara model telefon)
Jika langkah diatas tidak dapat membantu, sila ajukan borang web melalui : https://tngd.my/careline-webform dan pilih Jenis Bantuan = 'Pendaftaran/Log Masuk'.
Berikut adalah artikel berkaitan yang sesuai untuk rujukan anda :