Ya, anda boleh menukar nombor telefon yang berdaftar dengan Touch 'n Go eWallet.
Sila pastikan aplikasi TNG eWallet anda telah dikemaskini ke versi terkini.
1) Sekiranya anda tidak lagi dapat log masuk ke Touch 'n Go eWallet, atau
Tidak lagi mempunyai akses ke nombor telefon yang digunakan semasa pendaftaran
- Untuk akaun dengan ekyc : Dapatkan semula akaun anda dengan Pemulihan Akaun dengan Pengesahan Wajah! Tonton video ini untuk panduan lanjut atau rujuk di sini untuk lebih info mengenai Pemulihan Akaun.
- Untuk akaun tanpa ekyc : Sila hantarkan permintaan bantuan di sini dengan mengikuti langkah-langkah di bawah:
Langkah 1: Isi maklumat yang diperlukan
Langkah 2: Pilih Jenis Sokongan> Kemas kini Akaun> Kemas kini Nombor Mudah Alih
Langkah 3: Tambahkan fail: Lampirkan Salinan Bil Telefon Pascabayar / Prabayar anda
Langkah 4: Klik "Hantar"
Rujuk panduan penghantaran di https://youtu.be/Z54ra0V6LSQ
2) Sekiranya anda masih dapat log masuk ke Touch 'n Go eWallet dan masih belum aktifkan pengesahan wajah
[Nota : Pengesahan Wajah untuk pengguna iOS sedang dinaik taraf, fungsi ini tidak disediakan buat sementara waktu. Sila gunakan PIN anda sebagai pengesahan alternatif. Terima Kasih atas kesabaran anda.]
Langkah 1 : Klik pada ikon 'Profile' -> 'Settings' -> pilih 'Face Verification' untuk mengaktifkan
(Lihat video dibawah untuk panduan mengaktifkan pengesahan wajah)
Jika telah membuat pengesahan akaun : tonton video di sini
Jika belum membuat pengesahan akaun : tonton video di sini
Langkah 2 : Setelah diaktifkan, klik pada 'Change Mobile Number'
Langkah 3 : Imbas wajah anda
Langkah 4: Masukkan nombor telefon baru anda dan selesai!
3) Sekiranya anda masih dapat log masuk ke Touch 'n Go eWallet dan telah aktifkan pengesahan wajah
Langkah 1: Klik ada ikon 'Profile' di penjuru kanan muka hadapan
Langkah 2: Pilih 'Settings' dan kemudian 'Change Mobile Number'
Langkah 3: Imbas wajah anda
Langkah 4: Masukkan nombor telefon baru anda dan selesai!
4) Anda juga boleh menukar nombor telefon tanpa mengaktifkan pengesahan wajah
Klik di sini untuk panduan video atau ikuti langkah-langkah berikut:
Langkah 1: Klik pada ikon "Profile" di bahagian atas sebelah kanan halaman utama aplikasi
Langkah 2: Pilih 'Settings' diikuti dengan 'Change Mobile Number'
Langkah 3: Jawab Soalan Keselamatan (klik 'Forgot Security Questions jika anda terlupa)
Langkah 4: Masukkan nombor telefon mudah alih baru anda
Langkah 5: Masukkan OTP yang dihantar ke nombor telefon baharu anda.
Berikut adalah artikel berkaitan yang sesuai untuk rujukan anda :
Bagaimanakah cara untuk tukar nombor PIN 6-digit dari akaun Touch 'n go eWallet?
Bagaimana sekiranya saya terlupa nombor PIN 6-digit saya atau akaun saya telah digantung ?
Apa yang perlu saya lakukan jika saya lupa/ingin menukar Soalan Keselamatan