Nota Penting! Dalam beberapa senario, jika akaun anda telah disekat kerana melebihi percubaan PIN 6-angka yang dibenarkan semasa log masuk atau melebihi percubaan soalan keselamatan yang dibenarkan, sila bersabar dan beri masa selama 24 jam sebelum mencuba lagi.
Jika anda tidak lagi berada dalam log masuk:
1. Buka aplikasi TNG eWallet dan masukkan Nombor Telefon Bimbit Yang Berdaftar.
2. Ketik Terlupa PIN anda?
3. Masukkan Nombor Telefon Bimbit anda.
4. Masukkan One-Time Password (OTP) yang dihantar kepada Nombor Mudah Alih anda.
5. Satu mesej akan muncul apabila PIN 6 angka anda telah berjaya dikemaskini.
Jika anda masih dalam log masuk:
1. Buka aplikasi TNG eWallet dan klik Profil.
2. Klik Keselamatan.
3. Klik Tukar PIN 6 angka.
4. Masukkan PIN 6 angka Semasa.
5. Masukkan PIN 6 angka Baharu.
6. Satu mesej akan dihantar apabila PIN 6 angka anda telah berjaya dikemaskini.
Jika anda masih log masuk (Lupa PIN 6-digit anda):
Buka aplikasi TNG eWallet dan klik Profil.
1. Klik Keselamatan.
2. Klik Tukar PIN 6-digit.
3. Klik Lupa PIN anda?
4. Untuk akaun yang telah disahkan, imbas muka anda.
Untuk akaun yang tidak disahkan, anda akan diminta untuk memasukkan nombor ID yang didaftarkan atau soalan keselamatan.
5. Setelah selesai, masukkan PIN 6-digit baru dan siap!
Satu mesej akan dihantar setelah PIN 6-digit anda berjaya dikemas kini.
Kami berharap maklumat di atas membantu anda. Jika anda memerlukan bantuan lanjut, sila hubungi pasukan sokongan kami dengan mengemukakan permintaan di sini dengan memilih Jenis Bantuan sebagai 'PIN 6 digit/Soalan Keselamatan'.