Atasi Masalah Log Masuk ke Touch 'n Go eWallet
Anda mungkin menghadapi masalah log masuk ketika cuba mengakses akaun Touch 'n Go eWallet anda. Di bawah ini adalah beberapa sebab yang mungkin dan solusi untuk membantu anda mendapatkan akses semula:
1. Akaun Disekat
- Akaun anda mungkin digantung kerana beberapa percubaan PIN yang salah atau jika anda telah lupa PIN 6 digit anda.
- Untuk mengetahui lebih lanjut tentang apa yang perlu anda lakukan dalam kes-kes seperti ini, sila rujuk artikel kami di sini.
2. Tukar Nombor Telefon atau Akaun Tidak Aktif
a) Untuk Akaun Disahkan:
Anda boleh mendapatkan semula akses ke akaun anda dengan mengemukakan permohonan melalui borang web kami di www.touchngo.com.my dan pilih "Hubungi Kami" di bawah Touch 'N Go eWallet, cari “Tulis kepada Kami” dan klik careline-webform. Sila pilih "Kemaskini Nombor Telefon pada kotak “jenis bantuan”.
b) Untuk Akaun Tidak Disahkan:
Anda boleh mendapatkan akses semula dengan mengikuti langkah Pemulihan Akaun dengan alamat emel yang berdaftar. Untuk memahami bagaimana proses ini berfungsi, kami mengesyorkan untuk menonton video ringkas di sini.
3. Peranti Tidak Serasi
- Pastikan anda tidak menggunakan peranti yang dijailbreak atau dirujuk.
- Untuk maklumat lanjut, sila rujuk artikel di sini.
4. Sambungan Internet atau Tetapan Peranti
Ikuti langkah-langkah ini untuk menyelesaikan masalah berkaitan internet atau peranti:
- Buka pelayar internet anda, taip google.com, dan tekan (Go).
- Jika halaman gagal dimuatkan, anda mungkin menghadapi masalah sambungan internet. Tukar kepada sambungan internet yang stabil atau sambungan tanpa wayar.
- Kemas kini aplikasi Touch 'n Go eWallet anda ke versi terkini.
- Jika masalah masih berlaku, teruskan dengan memadam dan memasang semula aplikasi Touch 'n Go eWallet
- Kosongkan Cache/Data/Simpanan (cara berbeza antara model telefon).
Kami berharap maklumat di atas membantu anda mendapatkan akses semula ke akaun Touch 'n Go eWallet anda. Jika anda memerlukan bantuan lanjut, sila hubungi pasukan sokongan kami dengan mengemukakan permintaan di https://tngd.my/careline-webform dengan memilih Jenis Bantuan sebagai 'Pendaftaran/Log Masuk'.