Ada beberapa kemungkinan yang menyebabkan transaksi gagal:
- Anda mungkin telah melebihi had transaksi eWallet anda atau;
- Kad bank yang anda tetapkan untuk Quick Payment mungkin telah tamat tempoh, atau telah mencapai nilai hadnya atau;
- Transaksi anda ditolak oleh bank. Bank anda mungkin menghadapi masalah menyelesaikan transaksi. Sila hubungi bank anda untuk penjelasan lebih lanjut atau;
- Transaksi kad debit anda kurang daripada RM1.00 atau;
- Anda mungkin telah menggunakan Quick Payment untuk pembayaran tol. Perkhidmatan ini tidak boleh digunakan untuk bayaran tol (PayDirect dan RFID) atau;
- Kesilapan sistem umum. Mungkin ada masalah dengan sistem atau penyedia atau kedua-duanya, di mana perkhidmatan akan tergendala buat sementara waktu atau;
- Transaksi anda telah melebihi RM10,000.
Berikut adalah artikel berkaitan yang sesuai untuk rujukan anda :
Apa yang boleh dibayar dengan Quick Payment?
Apakah nilai transaksi minimum untuk Quick Payment?
Apakah amaun maksimum transaksi yang boleh saya buat dengan Quick Payment?