Ya, anda boleh membatalkan polisi anda pada bila-bila masa dengan menghubungi Khidmat Pelanggan Dalam Talian AIA melalui WhatsApp di 019 629 9660 atau e-mel my.aiaonline@aia.com dengan syarat anda belum membuat tuntutan atas polisi tersebut. Apabila polisi anda dibatalkan, anda layak menerima pembayaran balik premium sebanyak 85% daripada premium pro-rata yang bersamaan dengan baki tempoh insurans. Sila rujuk kepada kontrak polisi bagi terma dan syarat klausa pembatalan.
Artikel dalam seksyen ini
- Bagaimanakah saya boleh menuntut Kehilangan atau Kerosakan Bagasi dan Barangan Peribadi?
- Bolehkah saya membatalkan polisi saya?
- Apakah yang perlu saya lakukan sekiranya terdapat perubahan pada butiran peribadi saya?
- Bolehkah saya menamakan benefisiari?
- Bagaimanakah cara saya membuat tuntutan untuk SafeTrip?
- Bagaimanakah saya boleh menuntut Pembatalan Perjalanan?
- Apakah dokumen yang diperlukan untuk menyokong tuntutan?
- Bilakah saya perlu memberitahu AIA tentang tuntutan?
- Bolehkah saya menyerahkan pengesahan makmal atau laporan perubatan dari negara lain untuk tuntutan?
- Di manakah saya boleh mendapatkan maklumat lanjut?