Anda boleh merujuk kepada video pendek ini atau ikuti langkah-langkah di bawah
Langkah 1 : Klik ikon tanda tanya (?) pada skrin pendaftaran atau log masuk
Langkah 2 : Pada skrin menu bantuan seterusnya, klik pada 'I've changed my mobile number'
Langkah 3 : Masukkan nombor telefon mudah alih baru anda. Anda akan menerima OTP melalui SMS untuk mengesahkan nombor telefon mudah alih baru anda.
Jika anda menerima mesej yang menyatakan bahawa nombor telefon mudah alih anda telah digunakan, walaupun anda baru sahaja membeli nombor telefon mudah alih baru, ini mungkin kerana syarikat telco telah mengitar semula nombor anda. Jangan risau! Kami dengan senang hati akan membantu anda. Hanya hantar permintaan di sini.
Langkah 4 : Selepas mengesahkan nombor telefon mudah alih baru anda, langkah seterusnya ialah memasukkan nombor ID yang anda gunakan semasa pendaftaran Touch 'n Go eWallet. Pastikan anda memilih jenis ID yang betul. Jika nombor ID yang anda masukkan sudah disambungkan dengan akaun eWallet yang sedia ada, ikuti arahan pada skrin untuk memulihkan akaun anda.
Langkah 5 : Anda akan menerima One-Time-Password (OTP) di emel yang didaftarkan. Sila masukkan OTP yang telah diterima disini.
Langkah 6 : Sebaik sahaja anda lulus OTP, anda akan dapat memulih akaun anda dengan memilih 'Recover Now'
Langkah 7 : Akhir sekali, anda perlu log masuk dengan nombor telefon baru anda untuk mengakses akaun anda. Anda mungkin juga perlu mengesahkan pin anda untuk log masuk (jika anda terlupa pin anda, sila klik di sini untuk mengikuti langkah-langkah bagi menetapkan semula pin anda)