Anda mungkin tidak boleh log masuk kerana sebab berikut:
1) Akaun and telah disekat kerana cubaan PIN yang salah atau terlupa PIN 6 angka
- Untuk maklumat lanjut sila rujuk artikel Bagaimana sekiranya saya terlupa nombor PIN 6-digit saya atau akaun saya telah digantung?
2) Anda telah menukar nombor telefon bimbit
- Untuk akaun dengan ekyc : Dapatkan semula akaun anda dengan Pemulihan Akaun dengan Pengesahan Wajah!
[Nota : Pengesahan Wajah untuk pengguna iOS sedang dinaik taraf, fungsi ini tidak disediakan buat sementara waktu. Sila gunakan PIN anda sebagai pengesahan alternatif. Terima Kasih atas kesabaran anda.]
Tonton video ini untuk panduan lanjut atau rujuk di sini untuk lebih info mengenai Pemulihan Akaun - Untuk akaun tanpa ekyc : Sila hantarkan permintaan bantuan di sini dengan mengikuti langkah-langkah di bawah:
Langkah 1: Isi maklumat yang diperlukan
Langkah 2: Pilih Jenis Sokongan> Kemas kini Akaun> Kemas kini Nombor Mudah Alih
Langkah 3: Tambahkan fail: Lampirkan Salinan Bil Telefon Pascabayar / Prabayar anda
Langkah 4: Klik "Hantar"
Rujuk panduan penghantaran di https://youtu.be/Z54ra0V6LSQ
3) Akaun tidak aktif (dorman)
- Akaun akan menjadi tidak aktif jika tiada sebarang aktiviti lebih dari ENAM (6) bulan.
- Jika akaun anda telah membuat eKYC, anda boleh mendapatkan semula akaun yang tidak aktif tersebut. Untuk maklumat lanjut sila rujuk artikel Apakah yang akan berlaku kepada akaun saya jika saya bukan pengguna aktif?
- Jika akaun anda belum eKYC, sila hubungi kami melalui webform di sini
4) Peranti tidak disokong
- Sila pastikan anda tidak menggunakan peranti yang di-jailbreak atau di-root
- Untuk maklumata lanjut sila rujuk artikel Mengapa aplikasi Touch 'n Go eWallet tidak disokong pada peranti yang di-jailbreak/di-root?
5) Masalah peranti
Sila periksa sambungan internet seperti langkah-langkah asas dibawah
a) Buka “internet browser” dan cuba buka laman sesawang google.com.
b) Jika laman itu tidak tertera, sambungan internet anda mungkin punca masalah ini.
Jika sambungan internet tidak bermasalah
i) “Uninstall” dan “install” semula aplikasi Touch 'n Go eWallet.
ii) Tutup dan kemaskini aplikasi ke versi terkini
a) Tekan butang Home dua kali, cari aplikasi Touch 'n Go ewallet dan tolak ke atas untuk menutup aplikasi
b) Buka semula aplikasi dan pergi ke setting -> general -> software update -> kemaskini iOS (jika perlu).
c) Kemudian pergi ke App Store -> Kemaskini
Jika langkah di atas tidak dapat menyelesaikan masalah anda, sila hubungi kami dengan menghantar pertanyaan di sini. Sila lampirkan tangkapan skrin berkaitan untuk rujukan kami.
6) Akaun anda telah disekat kerana telah melanggar terma & syarat
- Sila hubungi kami melalui webform di sini
- Rujuk panduan penghantaran di https://youtu.be/Z54ra0V6LSQ
Berikut adalah artikel berkaitan yang sesuai untuk rujukan anda :