What’s Account Verification (eKYC): https://support.tngdigital.com.my/hc/en-my/sections/900001095086-Account-Verification-eKYC/
What's TapSecure? https://support.tngdigital.com.my/hc/en-my/articles/15978128933913-Linking-my-device-for-TapSecure
If you have more than one disputed transaction, you only need to fill out this form once. Just list all the transactions in the 'Other Transaction Number' section. (Jika anda mempunyai lebih daripada satu transaksi yang dipertikaikan, anda hanya perlu mengisi borang ini sekali sahaja. Hanya senaraikan semua transaksi di bahagian 'Nombor Transaksi Lain')
Enter your mobile number without country code. Example: 0123456789. (Sila isi nombor telefon bimbit tanpa kod negara. Contoh: 0123456789)
Please specify nature of request (Sila nyatakan permintaan anda)
Please enter the date of the first transaction you want to report. We can only accept reports made within 90 days from the transaction date. (Sila masukkan tarikh transaksi pertama yang anda ingin laporkan. Kami hanya boleh menerima laporan yang dibuat dalam tempoh 90 hari dari tarikh transaksi)
Enter the transaction time in 24-hour format. For example: 14:00 (Masukkan masa transaksi dalam format 24 jam. Contohnya: 14:00)
Please use the RM value in the amount. Enter numbers only. Example: 100.00 (do not include "RM"). (Sila gunakan nilai RM dalam jumlah tersebut. Masukkan nombor sahaja. Contoh: 100.00 (tidak termasuk "RM"))
Example (Contoh) : TikTok, Google, Apple, Foodpanda.
Please select the merchant you have made payment to. (Sila pilih peniaga yang anda telah membuat pembayaran kepada.)
Please provide reference number from Merchant (Sila berkan no rujukan daripada Merchant)
Name of the person receiving the funds (Pihak yang menerima dana)
Account number of the person receiving the funds (Nombor akaun pihak yang menerima dana)
Example (Contoh) : WhatsApp, Facebook Messager
Enter the last 6 digits of the transaction number. You can find this number in the transaction details under your Transaction History. (Masukkan 6 digit terakhir dari nombor transaksi. Anda boleh mencari nombor ini di bawah Sejarah Transaksi anda)
Please enter the details of your request. (Sila masukkan maklumat terperinci mengenai permintaaan anda)
This is not required for first-time reports or non-DuitNow cases (Ini tidak diperlukan untuk laporan kali pertama atau kes bukan DuitNow.)
This is not required unless it involves a credit/debit card (Ini tidak diperlukan kecuali jika melibatkan kad kredit/debit)